Vitaliteit voelbaar op de werkvloer

In het diepe

In het kort
Visie en beleid worden vaak naar buiten uitgedragen. hAAi hielp Sportfondsen bij het realiseren van haar visie –een vitaal Nederland– op het hoofdkantoor.

Voor
Sportfondsen Nederland
Amsterdam

Laat ergens in Nederland het woord 'Sportfondsen' vallen en iedereen zal het associëren met Sportfondsenbad. Iedereen kent wel iemand in zijn of haar omgeving die zwemdiploma A of B heeft behaald in een zwembad van de in 1927 opgerichte organisatie.

De associatie tussen Sportfondsen en sporten is in de volksmond duidelijk voelbaar, in schril contrast met het hoofdkantoor. Enkele ronddwalende zwemdiploma's daargelaten is de visie –een vitaal Nederland– in het hoofdkantoor onvindbaar. Het merk voelde je niet terug op de werkvloer. hAAi dook in het merk 'Sportfondsen' en bood een oplossing.

fiets op de muur record op de muur

We ontwikkelden meerdere concepten rond kernwaarden van sporten en bewegen: bewegen, aanmoediging, beloning en prestaties. In samenspraak met Sportfondsen bekeken we welke concepten het best tot hun recht zouden komen en gingen we aan de slag met de realisatie.

prijzenwand zwembad en trapje

Records werden op de muur uitgemeten en opgehangen. Medailles en bokalen werden ge-crowdsourced binnen de organisatie en kregen een mooie plek aan de muur.

Hoe ver is dat eigenlijk, het wereldrecord hink-stap-sprong?

Allerhande sportattributen werden verspreid door het pand op de muur aangebracht. Juichend publiek kreeg een plek bovenaan de trap en we maakten tapijten die uitnodigen voor een potje voetbal, tennis of verspringen.

verspringen tapijt en publiek

De ontvangsthal werd voorzien van dat waar Sportfondsen bekend om is geworden: een heus zwembad, met trapje en al en voorzien van passend meubilair. Is het kantoor gesloten? Geen punt, buiten kun je hinkelen. Een vitaal Nederland, zelfs op zondag.

hinkelen

 

Nieuwsgierig?
Bel 010 24 00 975 of mail ons.