Texel

Met de verhuizing van de gemeente Texel naar haar nieuwe locatie is ook de huisstijl geheel vernieuwd. hAAi ontwierp een huisstijl die gebaseerd is op vijf Texelse kernwaarden.

‘Op z’n Texels’ wordt verbeeld door .txl

De visie van hAAi is dat een huisstijl laat zien waar je voor staat. Communicatie met beelden is een wezenlijk onderdeel in onze werkwijze. De nieuwe huisstijl maakt duidelijk dat het om de gemeente Texel gaat en niet om die van de VVV Texel of een andere toeristische organisatie. De gemeente Texel stimuleert, faciliteert en beheert op duurzame wijze het Texelse. Dat specifiek Texelse is gespecificeerd in vijf kernwaarden: ‘cultuurhistorie en identiteit’, ‘eilandgevoel’, ‘nachtelijke duisternis’, ‘natuur en milieu’ en ‘ruimte en rust’.

hAAi heeft juist díe Texelse waarden als uitgangspunt van de huisstijl genomen en deze verbeeld in vijf abstracte lijnlandschappen.

Deze waarden keren overal op terug, onder meer op vlaggen, briefpapier, servies en voertuigen van gemeentewerken. Alles in vijf varianten. De beelden van de Texelse waarden zijn de huisstijl, de gemeente is de afzender.

Bewoners van Texel zijn trots op hun eiland en hun eigen identiteit. Zaken geschieden bij voorkeur ‘op z’n Texels’. hAAi heeft dat verbeeld door .txl, uitgesproken als punt Texel, als woordmerk te nemen. Een ferm woordmerk, een beetje eigenwijs, met geen element teveel. Tezamen met de lijnbeelden vormt het de huisstijl ‘op z’n Texels’.

Trefwoorden

Zie ook